Skip to main content

REGULAMIN

GRUPY modelek/modeli - 6 miesięczne szkolenie

 

§ 1. Postanowienia ogólne

1.Niniejszy regulamin określa zasady uczestnictwa w 6 miesięcznym szkoleniu dla modelek i modeli organizowane przez Fundację Bright Light, pl. Baczyńskiego 2/6, 43-100 Tychy, Nip: 6462975638, KRS: 0000770231.

2. Szkolenie prowadzi Prezes Fundacji i fotograf Dorota Ziętek.

3. Udział w szkoleniu wymaga zaakceptowania Regulaminu oraz wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów realizacji usługi.

 

§ 2. Definicje

1. Organizator – twórca szkolenia i prowadzący zajęcia w studio fotograficznym Fundacji Bright Light, pl. Baczyńskiego 2/6, 43-100 Tychy.

2. Uczestnik – osoba, która poprzez przesłanie zgłoszenia wyraziła wolę uczestnictwa w szkoleniu i która spełnia warunki Castingu opisane w niniejszym regulaminie.

3. Szkolenia – zajęcia prowadzone przez Organizatora dzielące się na sesję zdjęciową i wykłady.

4. Zajęcia – część szkolenia: sesja zdjęciowa lub wykłady.

5. Zgłoszenie – przesłanie swoich danych na adres mailowy fundacja@brightlight.com.pl

 

§ 3. Opis szkolenia

Celem szkolenia jest stworzenie portfolio modela/modelki oraz przygotowanie do pracy w zawodzie.

Szkolenie grupowe prowadzone jest w Tychach pl. Baczyńskiego 2, Studio Bright Light przez 6 miesięcy i składa się z 10 zajęć. Zajęcia odbywać będą się w wyznaczonych terminach przez Organizatora raz w miesiącu nieodpłatnie a wartość pełnego szkolenia wylicza się na 18000 zł. Zajęcia podzielone są na 10 spotkań: jedno spotkanie na miesiąc, w którym przeprowadzane jest szkolenie z nauki pozowania wraz z sesją zdjęciowa, omówieniem postępów, 4 spotkania obejmujace warsztaty kreatywne takie jak lekcja wizażu i pielegnacji skóry twarzy, warsztaty o modzie, lekacja aktorstwa. Dodoatkowo oprócz spotkań będą zadania do realizacji po każdym spotkaniu, które są obowiązkowe w tym współprace z markami jakie będą omwiane na zajęciach. 

W grupie moga być maksymalnie 4 osoby i minimalnie 2. Opis warunków współpracy znajduje się w § 5.

 

Tematy zajęć jakie zostaną przeprowadzone w trakcie trwania szkolenia:

1. Testy do Fundacji Bright Light – wykonanie sesji testowej oraz polaroidy

2. Lookbook - jak pozować w szybkim tempie, częste zmiany pozy, mimika, plastyka ciała.

3. Wykład na temat:

- prawo do wizerunku,

- prawo autorskie osobiste i majątkowe do zdjęć, czym są pola eksploatacji i jaki ma to wpływ na wynagrodzenie dla modelki,

- umowy i kontrakty z firmami i agencjami, umowy TFP z fotografem, na co zwracać uwagę i jak powinna umowa wyglądać,

- obowiązki modelki, przygotowanie się do sesji, organizacja sesji i osób do współpracy.

4. High Fashion, Glamour – jak pozować do danego tematu, plastyka ciała, naturalność, energia. Sesja zdjęciowa.

5. Beauty – naukowa pozowania twarzą, mimika i plastyka dłoni. Sesja zdjęciowa.

6. Produkt – nauka pozowania z przedmiotem lub określając dany temat sprzedaży. Sesja zdjęciowa.

7. Wizytówka – czym jest i do czego służy. Nagrania wizytówki.

8. Nauka chodzenia po wybiegu, do pokazów mody.

9. Lifestyle – jak pozować w grupie i przedstawić temat z dnia codziennego. Sesja zdjęciowa.

10. Streetwear – dynamika w pozach, przedstawienie odzieży w miastowym klimacie, wykorzystanie przestrzeni. Sesja zdjęciowa.

11. Bielizna – nauka pozowania do sesji bieliźnianej i wydobycie emocji przy sesjach kobiecych sensualnych. Sesja zdjęciowa.

11. Lekcja makijażu i pielegnacji skóry twarzy, prowadzona przez makijażystkę Martynę Furczyk.

12. Kurs pracy w social media w tym przygotowanie rolki i postów do publikacji korzystając z dostępnych aplikacji taki tak CapCut, InShot, Canva, Edtits.

13. Warsztaty o modzie.

14. Lekcja aktorstwa.

15. Testy do Agencji Reklamowej Bright Light – wykonanie sesji testowej oraz polaroidy.

 

Tematy będą łączone i ustalane przez Organizatora. Uczestnicy otrzymają na miesiąc przed zajęciami opis tematów jakie zostaną przeprowadzone, będzie to zależne od struktury zajęć, warunków w jakich będą one przeprowadzone i osób z jakimi będzie podjęta współpraca podczas zajęć. 

Głównym miejscem dla szkolenia jest studio fotograficzne Bright Light znajdujące się w Tychach, pl. Baczyńskiego 2, jednkaże będą zajęcia również prowadzone w plenerze lub studio/lokal/ateleir/inne miejsce jakie zostanie zorganizowane pod dany temat zajęć.

 

§ 4. Casting

Casting dzieli się na dwa etapy. Pierwszy etap to casting internetowy w którym Uczestnik przesyła zgłoszenie zgodne z wymaganiami, rozpoczyna się z dniem 04.11.2024r i kończy się dnia 31.12.2024r.

Drugi etap Castingu to spotkanie z Prezesem Fundacji Bright Light dla wybranych osób, które odbędzie się w Studiu fotograficznym Bright Light pl. Baczyńskiego 2/6 w Tychach, na którym zostanie przeprowadzona rozmowa z Uczestnikiem i pomiar sylwetki. Termin zostanie podany do dnia 10.01.2025r. w mailu zapraszającym wybrane osoby do drugiego etapu Castingu.

W Castingu może wziąć każda osoba spełniająca poniższe wymagania:

- wiek minimum 18 lat i nie więcej niż 25 lat.

- wzrost minimum 170 cm u dziewczyn i 180 cm u chłopców

- o rozmiarach XS-S u dziewczyn

- o komercyjnej urodzie

- zamieszkująca na śląsku

- bez doświadczenia lub na etapie początkującym.

Zgłoszenie należy wysłać na maila fundacja@brightlight.com.pl podając swoje dane: Imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wiek oraz wymiary: obwód klatki piersiowej/ talii/bioder, wzrost, rozmiar odzieży i numer buta.

Załączając do 4 zdjęć przedstawiające sylwetkę w całości z przodu, portret do pasa z przodu z uśmiechem i bez uśmiechu oraz portret z boku/profilem. Zdjęcia należy wykonać na jednolitym, jasnym tle np. ściana, przy świetle dziennym, bez makijażu w ubraniu dobrze przedstawiającym sylwetkę np. legginsy i top/koszulka na ramiączkach. Zdjęcia mogą być wykonane telefonem. Zabrania się używania filtrów i retuszu zdjęć.

 

§ 5. Warunki uczestnictwa w szkoleniu

Warunkiem przystąpienia Uczestnika do szkolenia w grupie modelek/modeli Fundacji Bright Light jak również utrzymaniem się w grupie i ukończenia szkolenia jest spełnienie wszystkich warunków niniejszego regulaminu, tj.:

a) Podpisanie umowy z Organizatorem.

    b) Datek na Fundację - wpłata miesięczna w wysokości 100 zł przez cały okres współpracy z Fundacją Bright Light.

    Opłata ta ma na celu wsparcie Fundacji i ma charakter datku. Opłata nie wchodzi w skład wynagrodzenia dla Fundacji ani żadnej osoby współpracującej podczas szkolenia i sesji szkoleniowych, nie jest również opłatą za szkolenie.

    c) Przestrzeganie ustalonych zasad współpracy jakie zostaną przedstwione w umowie z Uczestnikiem i które zostaną omówione na 1 zajęciach szkoleniowych.

    d) Uczestniczenie w każdym temacie szkoleń, zajęciach i spotkaniach będącym częścią szkolenia.

    e) Wykonywanie zadań jakie otrzyma Uczestnik od Szkoleniowca Doroty Ziętek w tym podjęcie się współpracy z markami, projektantami, stylistami i wizażystami na ustalonych zasadach omówionych na zajęciach.

    f) Reklamowanie i wspieranie pracy Szkoleniowca Doroty Ziętek oraz Fundacji Bright Light.

    g) Nieobecność na zajęciach/wykładach/sesjach organizowanych przez Fundację Bright Light, Uczestnik zobowiązany jest zgłaszać na minimum 7 dni przed ustaloną datą. Zaległe zajęcia ma obowiązek wykonać ustalając inny termin z Fundacją. Fundacja ma jednak prawo do odmowy przeprowadzenia zajęcia szkoleniowego w innym terminie jeśli będzie to łączyło się z organizacją ponownie planu zdjęciowego z uczesnictwem osób współpracujacych takich jak wizażystka, projektant, stylistka, jak również stworzeniem planu zdjęciowego lub jego wynajmu. Brak kontaktu będzie równoznaczny z brakiem chęci rozwoju i współpracy a tym samym powodem do rozwiązania umowy.

    h) Promowanie na swoich social media szkoleń oferowanych na Agencji Reklamowej Bright Light przez szkoleniowaca Dorotę Ziętek.

    i) Dbanie o swój wizerunek w pełni tj. utrzymanie wymaganej sylwetki i cery, dbanie o włosy i paznokcie.

    j) Budowanie portfolia i wizytówki w mediach społecznościowych według wskazówek prezesa Fundacji Doroty Ziętek, promocja Fundacji Bright Light i dbanie o dobry wizerunek Fundacji i szkolenia.

    k) Po zakończeniu współpracy z Fundacją Bright Light, podpisanie umowy o współpracę i wpisania się do bazy modelek na okres jednego roku czasu z możliwością przedłużenia współpracy i posiadania pierwszeństwa w zleceniach z Agencją Reklamową Bright Light należącą do Fundacji. Jednakże Agencja Reklamowa Bright Light może zrezygnować z współpracy z Uczestnikiem jeśli ten nie wykaże rozwoju w pracy jako model/modelka przez okres współpracy z Fundacją Bright Light.

     

    § 6.Zasady organizacji szkolenia:

    1. Szkolenie rozpocznie się z dniem podpisania umowy Uczestnika z Fundacją i będzie trwać przez 6 miesięcy.

    2. W grupie może znajdować się maksymalnie 4 osoby i minimalnie 2. 

    3. Tworzenie terminów zajęć będzie ustalane indywidualnie w grupach, które komunikować będą się poprzez dostępny im komunikator pozwalający na tworzenie grupowych czatów.

    4. Nieobecność Uczestnika na sesjach i/lub wkładach w ustalonym w grupie terminie nie zobowiązuje Organizatora na wyznaczenie Uczestnikowi innego terminu zajęcia/wykładu. Uczestnik, który zgłosił wcześniej swoją nieobecność na zajęciach ma obowiązek skontaktować się z Prezesem Fundacji Bright Light i ustalić nowy termin zajęć.

    5. Organizator zastrzega sobie do odstąpienia od umowy i współpracy z Uczestnikiem, jeśli ten nie wywiązuje się należycie z umowy oraz/lub gdy jej działanie wpływają negatywnie na wizerunek Fundacji Bright Light, jak również jeśli sam nie wykazuje chęci współpracy.

    6. Uczestnik nie może przez okres trwania szkolenia podejmować współpracę z jakąkolwiek Agencją na wyłączność lub umowy w których współpraca z Fundacją Bright Light byłaby niemożliwa, jak również po zakończeniu umowy z Fundacją przez kolejny rok w którym Uczestnik podejmuje współpracę z Agencją Reklamowa Bright Light.

    7. Uczestnik oświadcza, że:

    - zezwala na bezpłatne wykorzystanie swojego wizerunku utrwalonego na materiałach takich jak zdjęcia i filmy wykonane podczas zajęć w tym filmy i zdjęcia backstage do celów promocyjno-reklamowych na stronie Fundacji i agencji Reklamowej Bright Light i portalach społecznościowych powiązanych z Fundacją i Agencją, jak również samej Prezes Fundacji Doroty Ziętek,

    - Uczestnik nie ma prawa przekazywać zdjęć innym agencjom (modelingowym i reklamowym) wykonanych przez Prezesa/Fotografa Fundacji Bright Light z jego wizerunkiem, wykonanych w ramach szkolenia do promowania ich działalności, nie ma również prawa do umieszczenia zdjęć w portfolio na stronie danej Agencji modelingowej/reklamowej z którą podpisał umowę, bez wcześniejszej zgody Organizatora.

    - otrzymane materiały reklamowe (filmy i zdjęcia backstage) i materiały szkoleniowe nie zostaną użyte w celach tworzenia własnego szkolenia, tworzenia reklam własnej działalności i nie zostaną przekazane osobom trzecim. Szkolenie jest chronione prawem autorskim i przeznaczone jest wyłącznie do prywatnego użytku.

    8. Organizator nie odpowiada za przerwanie realizacji szkoleń w sytuacjach nadzwyczajnych np. z działania wojenne, katastrofy naturalne, atak terroru, stany wyjątkowe, zagrożenia epidemią, epidemiami czy sytuacje wymagające przerwania szkolenia ze względu na zagrożenie zdrowia lub bezpieczeństwa Uczestników. Odwołane z wyżej wymienionych powodów szkolenia zostaną zrealizowane w najbliższym możliwym terminie.

     

    § 7. Rezygnacja z Szkoleń i odstąpienie od umowy:

    1. Organizator zastrzega sobie do odstąpienia od umowy i współpracy z Uczestnikiem, jeśli ten nie wywiązuje się należycie z umowy oraz/lub gdy jego działania wpływają negatywnie na wizerunek Fundacji Bright Light, jak również jeśli nie wykazuje chęci współpracy. Odstąpienie od umowy i współpracy z Uczestnikiem, Organizator może podjąć w każdej chwili, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów, jak również wszelkie zobowiązanie Prezesa/Fotografa Fundacji Bright Light zostają automatycznie anulowane. Uczestnik zostaje usunięty ze strony Fundacji Bright Light i przestaje być podopiecznym Fundacji Bright Light. Uczestnik może zostać obciążony karą umowną jeśli rozwiązenie umowy będzie wynikać z nie wykonywania zadań szkoleniowych, liczone za każde nie wykonane zadanie/naruszony warunek współpracy.

    2. Uczestnik może odstąpić od umowy w każdej chwili, jednakże winien jest zapłacić równowartość kwoty należnej za tę część zajęć, które zostały przeprowadzone Chyba, że zerwanie umowy następuje z powodu wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych.*

    3. Jeśli w czasie rezygnacji i odstąpienia od umowy została podjęta współpraca przy zleceniu komercyjnym i odstąpienie od umowy może narazić na poniesienie kosztów Prezesa/Fotografa Fundacji Bright Light lub narazieć na zły wizerunek Fundacji Bright Light, w takiej sytuacji Uczestnik winny jest wykonać zlecenie zgodnie z ustalonymi warunkami i zasadami zawartymi w umowie jak i ustaleniach związanych z wykonaniem danego zlecenia.

    4. Kary umowne.

    W przypadku gdy Uczestnik złamie lub naruszy warunki umowy opisane w § 5 i 6 a które narażą Prezesa/fotografa Fundacji Bright Light na dodatkowe koszta, wykonanie dodatkowej pracy lub spowoduje to jakiekolwiek opóźnienie przeprowadzonego szkolenia, między innymi: nie wykonania zadania nałożonego przez Prezesa Fundacji Bright Light, nie przygotowanie się do sesji zdjęciowej, nie pojawienie się na sesji, nie pojawienie się na przymiarki, castingi, spotkania, zlecenia lub dokana innych naruszeń szkolenia wynikające z nieprzestrzegania warunków umowy, Uczestnik winny jest zapłacić karę umowną w wysokości 500 zł płatne na numer konta bankowego Fundacji Bright Light podanego w umowie.

    Chyba, że doszło do sytuacji nadzwyczajnych, którymi są np.:

    *działania wojenne, katastrofy naturalne, atak terroru, stany wyjątkowe, zagrożenia epidemią, epidemiami czy sytuacje wymagające przerwania szkolenia ze względu na zagrożenie zdrowia lub bezpieczeństwa Uczestników szkolenia/sesji zdjęciowej. W takiej sytuacji nie stosuje się kary umownej.

     

    § 8. Okres współpracy i jej zakończenie

    1. Szkolenie trwa 6 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy, po zakończeniu szkolenia Uczestnik otrzymuje Certyfikat i zostanie poddany ocenie:

    - Rozwój Uczestnika i osiągniecie celu,

    - Samodzielność w prowadzeniu rozmów z klientami, wycenianiu swojej pracy,

    - Doświadczenie pracy na planie zdjęciowym, mimika, plastyka ciała, umiejętność dostosowania się do wymogów narzuconych przez Zleceniodawcę.

    Jeśli ocena przebiegnie pomyślnie, Uczestnik zostanie zaproszony do współpracy z Agencją Reklamowej Bright Light, gdzie zostanie ujęty jako model/modelka w bazie modeli Agencji Reklamowej a zasady zostaną przedstawione w umowie o współpracę z Agencją Reklamową Bright Light.

    2. Uczestnik ma prawo do rezygnacji ze współpracy z Agencja Reklamowa Bright Light natomiast w takim wypadku Uczestnik winny jest opłacić pełną wartość szkolenia Fundacji tj. 14000 zł.

    Uczestnik nie ma prawa do przekazywania informacji poufnych dotyczących Fundacji Bright Light czy Prezesa/Fotografa Fundacji, jak również zdradzania tajników sesji zdjęciowych itp.

    Po zakończeniu umowy Uczestnik nie może stawiać Organizatora w złym świetle i działać na jego niekorzyść. Jak również Organizator po zakończeniu umowy z Uczestnikiem nie może stawiać Uczestnika w złym świetle i działać na niekorzyść, chyba, że w obu przypadkach Strony zostały sądowo zobowiązane do zeznań, które będą wpływać niekorzystnie na wizerunek oraz do przedstawienia złej oceny o Stronie. Dotyczy to również przypadków gdy jedna ze Stron w sposób nagminny narażała na złą reputację drugą Stronę i umowa z tego tytułu została zerwana, w takiej sytuacji Strona pokrzywdzona ma prawo do przedstawienia swojej oceny potencjalnemu klientowi przeciwnej Strony jeśli ten o nią poprosi, nie mniej jednak nie ma prawa działać przeciwko drugiej Stronie jeśli nie ma ku temu nakazań.

    Uczestnik po zakończeniu umowy, zatrzymuje prawo do zatrzymania zdjęć z wykonywanych sesji przez Prezesa/Fotografa Fundacji Bright Light oraz do wykorzystywania ich we własnym portfolio, opisując je zgodnie z wytycznymi tej umowy. Nie ma prawa sprzedać zdjęć osobom trzecim i wykorzystywać ich w celach reklamowych osób nie związanych z Fundacją Bright Light, oraz czerpania korzyści majątkowych w inny sposób.

    Uczestnik oświadcza, że jest osobą pełnoletnią i posiada wszelkie prawa do złożenia deklaracji niniejszej umowy.

     

    § 9. Prawa i obowiązki

    1. Podczas trwania szkolenia, Uczestnik nie może dokonywać czynności stanowiących naruszenie obowiązującego prawa, w szczególności:

    - popełniać przestępstw,

    - kierować do innych osób treści zniesławiających, obraźliwych czy w inny sposób naruszających dobra osobiste innych osób;

    - nawoływać lub podżegać do popełniania przestępstw lub wykroczeń;

    - naruszać w jakikolwiek sposób jakichkolwiek cudzych praw, w szczególności praw własności intelektualnej oraz praw do wizerunku.

    2. Organizator udostępniając Uczestnikom informacje z zakresu prowadzonego szkolenia zwraca szczególną uwagę na konieczność respektowania praw własności intelektualnej. Uczestnicy zobowiązują się do wykorzystywania wszystkich prezentowanych na szkoleniu materiałów wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego. Modyfikowanie, kopiowanie, przesyłanie, publiczne odtwarzanie oraz wszelkie wykorzystywanie tych treści do celów komercyjnych wymaga wyrażenia uprzedniej, pisemnej zgody przez Organizatora.

     

    § 10. Przetwarzanie danych osobowych

    1. Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator. Przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji usługi szkoleniowej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla celu skorzystania z usługi szkoleniowej.

    2. Uczestnikom szkoleń przysługuje prawo dostępu do treści ich danych osobowych, ich sprostowania, aktualizacji, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia.

    3. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do celów rozliczeniowych i podatkowych zgodnie z właściwymi przepisami.

    4. W sprawach spornych uczestnikom szkoleń przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

     

    § 11. Postanowienia końcowe

    Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności, w szczególności cywilnej, karnej i administracyjnej, za uczestnictwo przez Uczestnika w Szkoleniu w sposób sprzeczny z postanowieniami niniejszego regulaminu. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie przedmioty uczestników szkoleń pozostawione w miejscu organizacji zajęć bez nadzoru. Organizator zastrzega sobie prawo do jednostronnego wprowadzania zmian i modyfikacji w niniejszym regulaminie. Udział Uczestnika w szkoleniu po wprowadzeniu tych zmian równoznaczne będzie z ich akceptacją. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt: fundacja@brightlight.com.pl